Minden, ami autó ...

Autós hírek minden mennyiségben.

HTML

Linkblog

Friss topikok

2010.03.28. 14:58 erdosjozsi

Új Opel Movano: könnyű haszonjármű, nehéz feladatokra

Rüsselsheim - Innovatív technikákkal, kiváló funkcionalitással és gazdaságossággal lép az új Opel Movano a könnyű haszonjárművek európai piacára. A sokoldalú furgon bemutatása egyben jelzi az Opel új modellstratégiáját, amelyben döntő szerep jut a haszonjárműves üzletág megerősítésének és kiépítésének. E téren hagyományosan erős a vállalat, és ennek megfelelően becsvágyó a célkitűzés is: 2013-ig az új Movanóval meg akarja duplázni a típuselőd értékesítését, elérve az évi 10-15 ezer darabot.

Döntő versenyelőnyök: design, belső tér és modellgazdagság

Erőteljes, kifejező frontdesignja markánssá teszi a Movano fellépését. A nagy, trapéz-alakú hűtőmaszk, a vízszintes krómléc, rajta az újratervezett Villám-emblémával és a motorháztető középső élvonala azonnal jelzi, hogy Opelről van szó. A fejlesztés egyik súlypontja a vezetőfülke volt, ahol 5,7 centivel hosszabb belső tér, strapabíró anyagok és felületek, kiváló körkilátás és sok praktikus rakodóhely várják a pilótát. Sokféle ülésállítási lehetőség és állítható magasságú kormánykerék teszi komfortossá az elhelyezkedést.

Az új Opel Movano kiemelkedő jellemzője a legnagyobb változatgazdagság a könnyű haszonjárművek kategóriájában – bármilyen célra akad megfelelő modell. Vannak zárt áruszállítók (négyféle hosszúsággal és háromféle magassággal), kombik, szimpla- és duplafülkés alvázak, valamint padlóvázak. A járműveket eleve előkészítették felépítményezésre, illetve különleges változatok előállítására, és gyárilag lehet rendelni például platós vagy billenőplatós kivitelt.

Az új Movano négyféle hosszúsággal készül. A rakodófelület hossza négy méter fölé nőtt, az L4 változat raktérfogata meghaladja a 17 köbmétert. Az új nemzedék már front- és hátsókerék-hajtással is készül, ezáltal a megengedett össztömeg elérte a 4,5 tonnát.

Flexibilis alváz, front- és hátsókerék-hajtás

Első ízben teszi lehetővé az új Movano modul-vázszerkezete, hogy front- és hátsókerék-hajtású változatokat is gyártsanak. Az utóbbiak jobban fogják az utat laza talajon, és nehezebb utánfutót vontathatnak. A zárt áruszállítóhoz, alvázakhoz és fülkés alvázakhoz ikerkerekes hátsótengely kapható – ez standard a 4,5 tonnáshoz, illetve opció a 3,0 tonnáshoz. A fronthajtású modellek motorját keresztben építik be, a többiekét hosszában.

Osztályelső raktérméretek és szállítókapacitás

A zárt áruszállítók raktere jól hozzáférhető és könnyen rakodható, a belmagasság és a befogadóképesség a kategória legjobbja – akár 17 köbméter és 4,40 méteres raktérhossz, 4,5 tonnányi megengedett össztömeg és 2,5 tonna hasznos teherbírás áll rendelkezésre. Vontazónak is nagyszerű az új Movano: maximum 3,0 tonnás lehet az utánfutó, a szerelvény megengedett össztömege 7,5 tonna.

Gyakorlatias is az új Opel Movano. A fronthajtásúak alacsony padlója megkönnyíti a rakodást, akárcsak az oldalsó tolóajtók és a nagy hátfalajtók tágas nyílása. A standard hátfalajtó nyitási szöge 180 fok, de opcióként 270 fokos is kapható. A széria tolóajtó nyílásának szélessége 1.270, magassága 1.780 milliméter, tehát megfelel euro-raklapokhoz. A hátsó ajtó mérete 1.580x1.820 milliméter, a kerékdobok közötti szélesség 1.380-ra nőtt. Síkfelületű oldalfalak teszik jól kihasználhatóvá a rendelkezésre álló bőséges teret.

Hatékony és magabiztos: az új CDTI motornemzedék

Új, négyhengeres, közös nyomócsöves dízelcsalád (2.3 CDTI) szorítja le a fogyasztást és az emissziót. Három teljesítménylépcső (74 kW/100 LE, 92 kW/125 LE és 107 kW/146 LE) készül. Az opcionális, 105 literes tankkal közel 1400 kilométeres hatótáv érhető el. A fogyasztás nemcsak szabványos mérési körülmények között, hanem a gyakorlatban is nagyon csekély.

Noha lökettérfogata kisebb lett a típuselődénél, a 2.3 CDTI nagyobb nyomatékot ad le alacsonyabb fordulatszámon, kevesebb CO2-t bocsát ki, és többet tesz meg egy liter gázolajjal. Lánchajtású vezérműve a karbantartási költséget csökkenti.

Valamennyi motorváltozathoz széria a manuális, hatfokozatú sebességváltó. A nagyobb teljesítményű két kivitelhez opcióként lehet Easytronic robotváltót rendelni, kiváló hatékonysággal és az automaták komfortjával. Mindegyik motor Euro-4-es, illetve az opcionális részecskeszűrővel Euro-5-ös. Az év második felében jön ki egy kivételesen kevés CO2-t kibocsátó Movano-változat.

Kivételesen csekély üzemköltségek

Példás az új Opel Movano gazdaságossága is. Kiváló gyártási minősége megbízhatóságot és hosszú élettartamot eredményez, de előnyösen hat az értékállóságra is. Nagyon hosszú a tengelykapcsoló és a fékberendezés élettartama. Olajcserére csak 40 ezer kilométerenként, illetve évente egyszer van szükség, a hűtőfolyadék 160 ezer kilométerig tart (típuselőd: 120.000 km).

Az új Movano fogyasztása és emissziója is osztályelső (akár 7,8 l/100 km és 203 g/km CO2), ez egyes országokban adókedvezményre jogosít. A korábbi típushoz képest tíz százalékkal csökkentek az üzemköltségek (a számítás alapja a karbantartás, a kopás, a biztosítás, az értékcsökkenés és a fogyasztás, négy évre és 150.000 kilométerre). A járművet tartós megbízhatóságra tervezték, várható futásteljesítménye eléri a 400 ezer kilométert. Pusztán ettől 24 százalékkal kisebbek a karbantartásra és a kopóalkatrészekre eső költségek, mint a típuselőd esetében.

Kiegyensúlyozott menettulajdonságok – nagy biztonsági tartalék

Az Opel Movano üresen és rakottan egyaránt jól rugózik és élénken viselkedik. Biztonsági színvonala nagyon magas: valamennyi változatban széria az ABS és az elektronikus fékerő-elosztó (EBD). Az elektronikus menetstabilizáló széria a hátsókerék-hajtású változatokon, és opció a fronthajtásúakon. Passzív biztonságról vezetőlégzsák, előfeszítős és erőhatárolós, hárompontos övek, illetve opcionális utasoldali légzsák, és sarokvilágítással ellátott fényszóró gondoskodik.

- Stratégiai fontosságú nekünk az európai haszonjármű-piac -  mondta Chris Lacey, az Opel/Vauxhall új haszonjármű-főnöke. - Termékválasztékunk megújításával akarunk terjeszkedni e területen, még jobban kiépítve pozícióinkat, hogy erősebben járulhassunk hozzá a vállalat eredményességéhez. Ide tartozik a haszonjármű-értékesítési hálózatunk tökéletesítése is. Az új Movano kulcsszerepet játszik 2010-es értékesítési tervünkben. Képességeivel – ide sorolom rendkívüli változatgazdagságát, példás gazdaságosságát, célszerűségét és vezetőfülkéjének ergonómiáját – minden előfeltételt megvalósít, hogy a könnyű haszonjárművek élvonalába kerüljön.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://mobilis.blog.hu/api/trackback/id/tr101874947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása